A Gazda-Barkacs.hu weboldalán a nagyobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie-kat) használunk. Az elfogadom gombra kattintva jóváhagyod a sütik használatát személyre szabott ajánlatok, valamint statisztikai adatok gyűjtése céljából. Az elutasítom gombra kattintva visszautasíthatod a sütik használatát.
Elfogadom
KATEGÓRIÁK

Garancia és jótállás

JÓTÁLLÁS

Általunk értékesített 10.000 Ft-ot meghaladó termékre a törvényben előírt sávos kötelező jótállás van érvényben.

10.001 Ft-tól 100.000Ft-ig 1 év 

100.001Ft-tól 250.000Ft-ig 2 év

250.001Ft-tól 3év

Ez a gyakorlatban mit jelent?

Jótállási idő kezdete: A jótállási idő a termék Fogyasztó részére történő átadásakor kezdődik. Az értékesített termékek üzembe helyezését nem végzi.Ha az üzembe helyezésre a vásárlástól számított 6 hónapon túl kerül sor, akkor a termék eredeti átadásának napján kezdődik a jótállás.

Jótállási idő vége és tartama: A Rendelet szerinti jótállási idő jogvesztő. A jótállási idő azonban meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

Ha a vásárlástól számított időszakon belül a termék gyártási eredetű hibával romlik el, azt kötelesek vagyunk ingyenesen javítani, cserélni, vagy ha egyikre sincs lehetőség, árleszállítással élni.

Ez a gyakorlatban annyit jelent hogy amint a vásárolt termék üzletünkbe került, mi azt mihamarabb továbbítjuk a gyártó felé bevizsgálásra. A gyártó megállapítja a használat körülményeit és amennyiben gyártói hiba áll fenn a termékkel kapcsolatban úgy azt kicseréli vagy kijavítja. Amennyiben nem gyártási hibáról van szó úgy a terméket visszautasítja és visszaküldi hozzánk.

A jótállással kapcsolatos szállítási költségek az üzletünkhöz való beérkezésig a vevőt terhelik. 

Fontos hogy ez nem összetévesztendő a garanciával ugyanis ilyen esetekben nem üzletünkbe, hanem a gyártó hivatalos szervizeibe lehet bevinni a terméket. A garancia feltételei gyártónkként változnak ezért érdemes a gyártó weboldalán körülnézni, vagy ügyfél szolgálatunkat megkérdezni az esetleges lehetőségekről.

Továbbá a 3 munkanapon belüli cserekötelezettség. A Korm. rendelet értelmében a hatálya alá tartozó termékek esetében ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül jelzi kifogását a kereskedőnek, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket azonnal kicserélni, ha a meghibásodás természete miatt a termék rendeltetésszerű használata akadályozott. — szavatossági időszakban ilyen szabály nincs.

 

GARANCIA KÉSZÜLÉKEK ESETÉN

HIVATALOS  MAGYARORSZÁGI GARANCIA a vásárolt termékhez.

Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!

Az általunk forgalmazott termékekhez tehát a garanciát, a gyártók magyarországi importőrei biztosítják. Így élvezheted a szervizháttér biztonságát és a terméktámogatásokat. Csak ez a fajta garancia biztosítja, hogy szükség esetén a készüléked a lehető legrövidebb időn belül szakszerűen megjavítsák, vagy tudjuk újra cserélni ha a szakszerviz úgy dönt!

A vonatkozó jogszabályok értelmében minden általunk forgalmazott új termékre minimum 12 hónap jótállás kötelező. Az ennél hosszabb jótállási időt az érintett termékeknél külön jelöljük! A jótállási idő kezdete a számla és a jótállási jegy dátuma.
    
A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 72 órán belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott termék cseréjére kötelezett a gyártó.
  
Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:

-    A termék teljes gyári csomagolása minden gyári kiegészítővel
-    A  nyugta vagy számla egy példánya
-    A termékhez gyárilag mellékelt GYÁRI GARNCIA JEGY (néhány esetben elegendő a számla bemutatása)
Ezek részleges vagy teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni! 

A garanciális problémával egyes gyártók termékeit üzletünkbe, egyes gyártók termékeit a gyártó által megjelölt szakszervizekbe lehet vinni. Probléma esetén szívesen állunk rendelkezésre, hogy a lehető legjobb megoldást megtaláljuk. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.

A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt . A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások ( pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek, stb. ) cseréjének elkerülése miatt a gyártók, forgalmazók csak a hivatalos szerviz szakvélemény alapján vállalják a 72 órás cserét. Ennek megfelelően a további teendők a termék 72 órán belüli meghibásodása esetén:

Az észlelt meghibásodást be kell jelenteni a forgalmazó (eladó), gyártó/ importőr telefon számán vagy a központi szakszervizénél (bővebb információ telefonszám a termékhez mellékelt garancia levélben van). Ha a szerviz kivizsgálása alapján a bejelentés jogos, a gyártó vállalja a termék azonnali cseréjét.

Amennyiben egyértelmű, hogy rendeltetésszerű használat következtében történt a 72 órán belüli meghibásodás akkor természetesen azonnali cserét biztosítunk.

Amennyiben nem egyértelmű a rendeltetésszerű használat, akkor Webáruházunk is csak a hivatalos szakszerviz szakvéleményének ismeretében vállalja a meghibásodott termék 72 órán belüli meghibásodás cseréjét.

A termék meghibásodása esetén a csomagolásban lévő, vagy a számlával együtt átadott garanciajegy tájékoztatásának megfelelően kell eljárni.
    
Utánvéttel küldött csomagokat nem vesz át Webáruházunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!

A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a vásárló állja. Természetesen, ha a visszajuttatást követően kiderül, hogy anyaghibáról, vagy a garanciális feltételek alá eső problémáról van szó, akkor a webáruház utólag megtéríti a szállítás költségét.  

Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás költségét nincs módunkban megtéríteni.

Amennyiben a szavatossági, vagy jótállási idő valamely terméknél nem került feltüntetésre, úgy annak jótállási vagy szavatossági ideje iránt érdeklődjön telefonon az ügyfél szolgálatunkon.

FONTOS hogy üzletünkben és webáruházunkban mindig próbálunk a vásárlóink érdekében fellépni a garanciális ügyintézések során. Nekünk is célunk hogy ne csalódással érjen véget egy-egy felmerülő probléma, de sajnos elkerülhetetlen hogy soha ne történjen meghibásodás, gyártási hiba.

Nyugodtan fordulj hozzánk bizalommal, és megfelelő tájékoztatást nyújtunk a problémás termékek ügyében.